Dag 65 Ko Phi Phi – stranddag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 65 Ko Phi Phi – stranddag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 65 Ko Phi Phi – stranddag

Door: Robbert en Sacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

16 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Na een goede nachtrust werden we pas tegen 10-en wakker. Als we nog van ons ontbijt wilden genieten (die in de prijs van de kamer zit en dus budgettechnisch wel verstandig) moesten we dus opschieten, want die wordt tot 10:30 uur geserveerd.
Op het terras genieten we van onze toast met eieren en koffie. De keuze is beperkt (dit is het ongeveer wel) maar het smaakt gelukkig prima. Tijdens het ontbijt merken we dat het een hele warme dag gaat worden. Als we uitgegeten zijn kijken we of we nog e-mails gehad hebben en maken we ons op voor ons lang geplande stranddagje. De tassen inpakken: zonnebrandcreme; check, handdoeken; check, leesboeken; check, check.
We nemen een ander pad naar het strand (monkey beach) en ontdekken nog een aantal andere verstopte resorts met hutjes, die we op onze zoektocht naar een hotel nog niet waren tegengekomen. Op het strand huren we twee bedjes met een parasolletje. Ondanks onze teint durfen we het nog steeds niet aan om een dag in de volle zon te gaan zitten.
We lezen, zwemmen, slurpen een annanasschake en kijken naar mensen. Dat is ongeveer wel wat je op zo’n dag doet. Lekker even ontspannen. Zelfs onder de parasol is het extreem heet. Bij Sach loopt het zweet in straaltjes van d’r gezicht terwijl ze een boek leest (heel inspannend). Niet te geloven dat er mensen zijn die gewoon in de zon liggen. Een aantal zie je gewoon rood kleuren voor je ogen. Vooral de bijzonder blanke Britten lijken het doodnormaal te vinden om onbeschermd met hun witte huidjes in de volle zon te gaan liggen.
Om 5 uur vinden we het wel welletjes. De zon werd even wat minder heet door wat bewolking, maar op het moment dat we onze spullen oppakken komt hij weer te voorschijn en wordt het weer bloedheet. Zelfs in de namiddag is het niet uit te houden, je zou verwachten dat het na een uur of 3 toch wat koeler wordt…..Hier niet. Oververhit komen we bij ons hutje aan. We hebben geen electra en kunnen de airco niet aandoen. Robbert gaat buiten op de veranda zitten en Sacha gaat douchen. Dat had echter weinig zin, want zodra ze na het douchen bij Robbert ging zitten, vielen de eerste zweetdruppels alweer van haar neus en kin.
Gelukkig bleek er geen groot probleem te zijn en nadat Robbert een medewerker vroeg hoe het zat met de electra, werden de stoppen er weer ingedraaid en konden we ons binnen even afkoelen.
Na een uurtje of wat boekjes lezen en afkoelen besluiten we dat we wel trek hebben en gaan we op zoek naar een restaurantje. Robbert wil graag de Formule 1 race zien, dus het doel is duidelijk. In het centrum vinden we een pub waar op de achtergrond (op de voorgrond werd luide muziek gedraaid) drie tv’s aan stonden met alle drie een ander sportevenement, waaronder dus ook Formule 1. Robbert blij. Sacha had een boek meegenomen en was ook blij. Na het eten (en het einde van de race) lopen we langs Island Divers om te informeren naar de duikmogelijkheden voor morgen. We schrijven ons in voor de duiken van morgen; een serie van drie duiken, waarvan één op een wrak, en 2 in het marine park. De jongen die ons helpt komt van Zuid Afrika en we wisselen ook nog wat Nederlandse en Zuid Afrikaanse woorden uit. Wij verstaan hem beter dan hij ons. Op de terugweg nog even langs de 7-eleven voor wat drankjes (morgen op de boot hebben ze alleen water).
We gaan terug om onze tassen alvast klaar te maken en om op tijd naar bed te gaan. Morgen een vroege start; we worden tegen 7:15 uur bij de duikshop verwacht.

Vandaag een paar foto’s o.a. van de zonsondergang op monkey-beach: