Dag 346 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 346 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 346 New York

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

22 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een uitgebreid ontbijt lopen we via 5th Av. Naar het MoMa (Museum of Modern Art). We zijn lekker op tijd en kunnen, nadat we een kaartje hebben gekocht en onze rugtas in de garderobe hebben afgegeven, zonder rij naar binnen. Op de eerste verdieping is er een expositie over de het onstaan van Hip Hop en rap muziek, begin jaren 80 in NY. We kunnen naar muziek kijken, weer eens wat anders dan luisteren. De rest van de verdieping is wat abstract, zo staat er een baal hooi van 2 bij 2 meter; kunst ??? En nog veel andere objecten die wij niet begrijpen. De overige verdiepingen zijn wat meer toegangkelijk; v Gogh, Monet, Rietveld, Warhol, Mondriaan en heel veel Picasso’s. Na het middaguur willen we eigenlijk wel een drankje en wellicht een hapje, maar wij zijn niet de enigen. Bij de 2 restaurants in het museum in het gigantisch druk, we besluiten om dan eerst maar de laatste etages te bekijken en daarna buiten het gebouw een tentje op te zoeken. Als we het museum verlaten staat er een behoorlijke rij bij de ingang en moeten we een kwartiertje wachten voor het ophalen van de rugtas. Dat laatste verloopt bijzonder chaotisch. Er zijn 8 loketten en meerdere ingangen, maar die zijn allen voor het afgeven en ophalen. Iedereen staat door elkaar en weet niet waar hij/zij heen moet. Er staat een mannetje te roepen welke loketten vrij zijn, maar het biedt weinig soelaas. Buiten is het nog altijd bere koud in vergelijking met gisteren als we naar Central Park lopen. Was het gisteren nog rond de 18 graden, nu is het maximaal een graadje of 4. Even ten oosten van Central Park vinden we een leuke Amerikaanse Diner, waar we flink lunchen, we hebben wat energie nodig om warm te blijven. In Central Park is het prachtig, door de lichte sneeuw die er nog ligt, is het erg schilderachtig. Het is een mooi contrast met de skyscrapers in de directe omgeving. We kijken even bij de ijsbaan en lopen een klein rondje voordat we naar de Apple store lopen. Wat een mensenmasse, alsof ze hier de apparaten weggeven. We kijken wat rond en spelen wat met de gadgets maar besluiten toch om niets aan te schaffen. Je kunt niet even rustig nadenken en goed de tijd nemen om de appraten te bekijken en vergelijken. We kunnen dit beter thuis doen. Om een uur of 3 keren we behoorlijk afgekoeld terug in het hotel waar we even op temperatuur komen en bijkomen van de ijzige wind die er inmiddels staat. ’s Avonds lopen we richting Times Square waar we wat kleding shoppen bij de Gap en in de buurt een hapje eten.

Foto’s:
www.flickr.com/photos/robbertensacha