Dag 343 Playa del Carmen –New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 343 Playa del Carmen –New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 343 Playa del Carmen –New York

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

18 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Alsof de duivel er mee speelt, weer herrie in het hotel als we vroeg op moeten…Om 6 uur gaat het alarm af en hijzen we ons in warme kleding; lange broek, trui mee en jas aan.
Zonder ontbijt lopen we het hotel uit, naar de overkant van de straat waar het busstation zit. We kopen bij het speciale ‘vliegveld-loket’ een kaartje voor de bus van 6:30 en wachten af. om even over half 6 wordt er iets omgeroepen over de bus naar het vliegveld, ondanks dat we 6 weken in spaanstalige landen hebben doorgebracht gaat de mededeling te snel voor ons. We lopen naar het loket om wat nadere (langzame) infomatie te krijgen. De bus blijkt niet te gaan, maar geen paniek, om half 8 gaat er wel een wordt er vrolijk gemeld. Nou daar staan we niet zo vroeg voor op, het is geen hobby. We willen ons geld terug en nemen een taxi, ruim 2 maal zo duur, maar we willen zeker op tijd zijn voor onze vlucht.
De taxirit duurt een klein half uurtje en om even over 7 staan we met onze slaaphoofden in de rij om onze tas in te checken. Na het inchecken lopen we naar de starbucks waar we koffie met een broodje naar binnen werken. Doordat we met een taxi i.p.v. met de bus naar het vliegveld zijn gegaan komen we een klein beetje in de knoei met ons budget. We hebben nog 123 pesos over en de rekening bij de koffietent is 168 pesos. Gelukkig hebben we een enquete ingevuld en als waardering geven ze een klein drankje kado, wat ons 28 pesos scheelt. Met 3,50 pesos (20 eurocent) op zak zullen we Mexico verlaten. Zo strak hebben we het nog niet kunnen regelen op onze reis.
Als we de luchthaven wel hebben gezien besluiten we door de douane te gaan en daar te wachten. We vliegen met American Airlines om half 10 en de kist is ruim op tijd.
Tijdens de vlucht van 3 ½ uurkrijgen we een beetje goedkope indruk van deze maatschappij. Slechts 2 maal wordt er iets te drinken aangeboden en we krijgen niks te eten, zelfs geen snackje. We zijn wat verbaast omdat het inmiddels toch echt wel lunchtijd is.
Hongerig bereiken we het vliegveld JFK op Long Island. We zijn wat sceptisch over de douane formaliteiten, maar dat blijkt geheel onterecht. Binnen een mum van tijd en met een glimlach van de douanebeambte, staan we op Amerikaans grondgebied.
We hebben op internet uitgezocht hoe we het goedkoopst naar Manhattan kunnen reizen en dat schijnt per Airtrain en 2 maal de metro. Voor $ 7,25 p.p. staan we binnen een uur op Grand Central Station, het station vlak bij ons hotel. Het hotel heeft een prima kamer voor ons (dank je wel Patty) beschikbaar, lekker ruim en van alle gemakken voorzien.
Als we onze spullen op de kamer hebben gegooid lopen we meteen naar buiten om een hapje te eten. Sinds vanochtend 7 uur hebben we een cakeje en een zelf meegebracht koekje gehad en het is inmiddels al 4 uur geweest. We hebben dus behoorlijke trek. De eerste hot dog verkoper die we tegen komen, helpen we van een paar broodjes af waarna we naar Times-square lopen. Heerlijk om hier weer te zijn. We zijn beide hier al een keer geweest alleen niet samen.
Nadat we een klein rondje hebben gelopen keren we tegen 7-en terug naar het hotel waar we (toch wel wat verreist) op het gigantische bed ploffen en tv kijken totdat we gaan slapen.