Dag 337 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 337 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 337 Playa del Carmen

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

13 Februari 2011 | Mexico, Playa del Carmen

Oh heerlijk zo’n lekker groot bed. We hebben prima geslapen, net als 5 weken geleden is het hier, ondanks de centrale ligging, superstil in het mini-complex.
Doordat we hier lekker de ruimte hebben hoeven we niet op stap om het een-of-ander te regelen. We keuvelen ’s ochtens wat in ons appartementje terwijl we langzaam een ontbijt naar binnen werken. Als we eindelijk op gang zijn lopen we naar de hoofdstraat van playa waar we op zoek gaan naar een vers sinasappelsapje. Hebben we hier 5 weken geleden ook gehaald bij een ‘mannetje’met een klein stalletje. Waarschijnlijk heeft deze kleine ondernemer in de dagen rond oud en nieuw zulke goede zaken gedaan dat hij nu met vakantie is. We besluiten dan maar bij 100 % Natural een sapje te nemen en terwijl we de kaart bekijken besluiten we gelijk maar een klein hapje te bestellen.
Inmiddels is de zon door de bewolking heen gebroken en is het dus strandweer. Terug in het appartement trekken we onze badkleding aan en verkassen voor een verfrissende duik naar het strand. Zodra we het strand op lopen valt ons op dat er geen muziek meer is. Een aantal weken geleden moest je echt zoeken naar een rustig plekje, nu is het overal relatief stil.
We plonsen in het nog altijd azur-blauwe water en koelen even lekker af. De zon wordt gelukkig af en toe geblokkeerd door enige bewolking. De bewolking wordt aan het eind van de middag echter steeds dikker en in het begin van de avond begint het zelfs te regenen. We lopen terug van de supermarkt door een miezerig regentje, nadat we onze eigen maaltijd hebben bereid gaan we er dus niet meer uit.