Dag 341 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 341 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 341 Playa del Carmen

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

15 Februari 2011 | Mexico, Playa del Carmen

Op tijd opstaan vandaag, om 8 uur worden we bij de duikshop verwacht. Als we ons na een snel ontbijtje bij de duikshop om de hoek melden merken we dat we ruim op tijd zijn. Alles gaat hier op z’n “manana manana”. Pas tegen 9 uur lopen we, met al onze spullen aan, naar de boot. Na een kwartiertje varen bereiken we de eerste duikplek voor vandaag; Tortuga (schildpad). De eerste duik is een driftduik. Gelukkig staat er vandaag niet teveel stroming waardoor het tempo onderwater prima is. We hoeven bijna niet te zwemmen, alleen als we iets leuks zien, moeten we tegen de stroming in zwemmen, om onze positie vast te houden. We zien best wel leuke dingen, 3 schildpadden, murenes (groene en gemarmerde) een porcupinefish en het zicht is goed, zo’n 25 meter.
De tweede duik is genaamd Barracuda en zoals de naam al doet vermoeden komen we hier een grote barracuda tegen. Verder zien we doorzichtige garnalen die een vis aan het schoonmaken zijn (cleaner shrimps) en weer murenes en veel vissen die de beschutting tegen de stroming opzoeken in een van de grotten.
Tegen 12 uur zijn we weer terug bij de duikshop en leveren we onze spullen weer in. Terug in het appartement crashen we na de lunch. De duiken waren kort op elkaar (maar 30 minuten pauze tussen de twee) en we hebben dus behoorlijk wat stikstof in ons lichaam opgebouwd, je wordt daar erg moe van.
’s Middags zoekt Sacha uit welke kortingsbonnen we voor NY kunnen gebruiken. Bij de Tanger outlet in Riverhead hebben ze een speciale actie in de periode dat wij er zijn. Met een korte broek en t-shirt komen we niet erg ver in het koude New York, dus er MOET gewinkeld worden!!

Foto’s: http://www.flickr.com/photos/robbertensacha/sets/72157626062440446/

• 17 Februari 2011 - 13:09

Maris:

wat een mooie foto's weer zeg.

gr maris