Dag 348 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 348 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 348 New York

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

24 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De laatste dag alweer in deze metropool. Nadat we hebben ontbeten vragen we hoe lang we de kamer kunnen aanhouden. Het hotel biedt als service de hotelkamer langer aan als deze niet is verhuurt voor de volgende nacht. Helaas is onze kamer vanavond bezet en dienen we deze om uiterlijk half 1 te verlaten.
Nadat we de tassen hebben ingepakt lopen we naar beneden om de tassen af te geven bij de receptie. Ook hier hebben ze de service om deze vast te houden totdat je vertrekt naar het vliegveld. Tegen 11 uur lopen we het hotel uit richting 5th Av. Het is nog altijd behoorlijk fris buiten dus besluiten we ergens een lekkere warme bak koffie te drinken. Bij een grote boekenwinkel (Barnes en Nobles) hebben ze een grote koffiehoek met gratis internet. Gisteren zijn we zo brutaal geweest om een hotel in Dublin om korting te vragen en we zijn benieuwd of we een reactie hebben gekregen. Tot onze eigen verbazing blijken ze akkoord te zijn gegaan met de door ons voorgestelde prijs.
Als we uitgebreid van de koffie hebben genoten en wat kleinigheden hebben gekocht van onze laatste dollars lopen we verder naar Central Park. Door de sneeuw en kou van de afgelopen dagen is ligt het er weer schitterend bij. Het rondje completeren we via Broadway terug naar Times Square waar we nu opwarmen in een fast food restaurant.
Inmiddels is het over 4-en en besluiten we terug te gaan naar ons hotel om onze baggage op te halen. Om 5 uur beginnen we weer aan ons gevecht in volle metro’s met onze logge bepakking. Het duurt bij elkaar ongeveer een uur om van Central Station naar JFK te komen.
We stappen uit bij Terminal 3 waar we onze boardingpassen uitprinten, dat doe je hier door je paspoort in een scanner te steken. Het apparaat spuugt dan, 2 paspoorten later, 2 boardingpassen uit. Simpel, als je weet hoe het werkt (wij kregen hulp van een assistent). Met de boardingpassen loop je naar de check-in counter van de luchtvaartmaatschappij waar je de grote tassen kan inchecken. Of dit het nou allemaal efficienter maakt, we zijn er nog niet helemaal uit. Als we alleen nog maar onze handbaggage hebben lopen we niet door de laatste controle maar nemen we de Airtrain naar Terminal 4. Robbert heeft hier in 1999 stage gelopen en wil graag een kijkje nemen hoe de terminal geworden is. Toen hij hier was was deze terminal nog een grote bouwput. De Terminal doet wat kil maar is verder bijzonder fraai vormgegeven. Helaas is er ook op het gebied van veiligheid het een en ander veranderd, we kunnen dus niet zomaar overal even heen lopen. Na een minuut of 10 hebben we het wel gezien en nemen we het treintje weer terug naar de terminal vanwaar we vertrekken.
Door de veiligheidscontrole hier betekent; jas uit, vest uit, schoenen uit, riem af, pc uit de tas, en tas dicht (heel belangrijk !!!) aan de anderen kant van de metaaldetector is het het omgekeerde verhaal. Alles weer aan, dicht en in elkaar. Er is vandaag maar 1 metaaldetector in gebruik en dit resulteert in een behoorlijke rij.
De volgende rij is bij de Burger King waar welgeteld 2 mensen in het restaurant aan hetwerk zijn, resultaat: ruim 20 minuten wachten….slowfood. Als we later naar de gate toe lopen zien we dat er meer restaurantjes zitten, erg onlogisch ingedeeld allemaal. Vliegtuig is keurig op tijd, om 9 uur kiezen we het luchtruim, terug naar Europa.