Dag 340 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 340 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 340 Playa del Carmen

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

15 Februari 2011 | Mexico, Playa del Carmen

Om niet helemaal wit thuis te komen besluiten we vandaag een dagje strand te doen. Het is vandaag half bewolkt, prima temperatuur om niet knalrood van het strand terug te komen. Aan het eind van de ochtend lopen we het strand op en zoeken een plekje bij het water. Tussen de wolken door is de zon in februari hier behoorlijk sterk, af en toe een dipje in het kristal heldere water dus.
Als we zijn bij gekleurd, lopen we terug naar ons appartementje om het zout van ons af te spoelen. Vervolgens doen we boodschappen en bereiden we onze eigen lunch. ’s Middags informeren we bij het busstation hoe de bussen naar het vliegveld van Cancun zijn geregeld. Helaas rijden deze pas vanaf 8 uur. We moeten dus een dag van tevoren naar Cancun gaan, om de 17e ’s ochtends op tijd te zijn, voor onze vlucht naar New York.
Gelukkig is Sacha inmiddels een stuk minder verkouden en kunnen we morgen een duikdag inplannen. We lopen naar de duikshop waar we al eerder hebben geïnformeerd naar de mogelijkheden en boeken 2 lokale duiken voor morgenochtend.
Bij de grote supermarkt hebben we vandaag grote garnalen gehaald. Kost hier erg weinig nog geen 10 euro per kilo. Aan het einde van de middag gaan we met de beestjes aan de slag, lekker marineren met knoflook mmmmm.
’s Avonds buiken we wat uit op een van de 2 persoons bedden die we hebben en kijken we wat tv.