Dag 350 Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 350 Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 350 Dublin

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

25 Februari 2011 | Ierland, Dublin

Na een lange slapeloze nacht, worden we pas tegen 13:30 uur wakker. Oeps, zo komen we natuurlijk niet van onze jetlag af. Het ontbijt hebben we natuurlijk al lang geleden gemist, dus we gaan (na de douche) maar naar de bar van het hotel en bestellen de lichtste lunch op het menu: een sandwich met kipfilet en salade. We nemen onze tijd bestellen nog een tweede jus d’orange (helaas geen verse) en schrijven het verslag van gisteren. Na het ontbijt nemen we nog even plaats in de lobby waar we de afgelopen twee verslagen uploaden. Ondertussen kijken we naar het journaal waar in het breaking news wordt vermeld dat de er net een vliegtuig met Britten is gerepatrieëerd en geland in Malta vanuit Libië. Wat een zootje is het momenteel in het midden-oosten cq. Noord Afrika! Blij dat we niet daar niet meer zijn.
We maken ons klaar voor de dag en trekken er op uit. We willen het historische centrum bekijken en lopen richting de Jameson Destillery. Die we, zo we later ontdekken, net gemist hebben door een verkeerd straatje in te lopen. De straten en gebouwen zijn niet zo bijzonder, dus we steken de brug over naar het tweede deel van het historische centrum; ook niet zo bijzonder. We ploffen tegen een uurtje of 4 neer bij een thee-huisje genaamd: Queen of Tarts (leuk gevonden), waar ze naast thee ook koffie en lekkere taartjes serveren. We kiezen allebei een aantrekkelijk exemplaar uit en nemen een grote cappucino. Alles is erg goed van smaak!
Na deze pauze, lopen we richting de city center (zo ver zijn we gisteren nog niet gekomen) en ontdekken dat hier de gezelligheid te vinden is. Het is vandaag donderdag, dus de winkels zijn tot laat open (8 uur) en het bruist hier van de restaurantjes, barretjes en winkelend publiek.
We wandelen hier ook weer een uurtje of twee rond en duiken vervolgens een pub in, waar we (hoe kan het ook anders) een biertje (of twee) bestellen. Vervolgens wandelen we richting het hotel en kopen onderweg bij de spar nog een cola’tje en een buis met chips. We hebben geen zin meer in een volledige maaltijd. In het hotel kijken we tv en schrijven we het verslag van vandaag.

Foto’s:
www.flickr.com/photos/robbertensacha