Dag 347 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 347 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 347 New York

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

22 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag pakken we de metro naar de Brooklyn Bridge. Als we tijdens het ontbijt naar buiten kijken, zien we dat het vannacht behoorlijk gesneeuwd heeft: LEUK! In de stad is het al flink aan het dooien en liggen er overal dikke plassen op straat, maar bij de Brooklyn Bridge is het beduidend minder warm en ligt al de sneeuw er nog. Het plaatje is echt schitterend. We waaien wel bijna uit onze kleren boven op de brug en alle uitstekende lichaamsdelen lopen risico op bevriezing, maar we wandelen toch van de ene kant naar de andere kant en weer terug. Als we weer terug zijn bij het beginpunt, lopen we de stad in richting Cinatown en Little Italy. Onderweg komen we een Starbucks tegen en nemen we een warme chocolademelk (past bij dit weer) en proberen een beetje op te warmen. Met dit weer zou je eigenlijk ski-kleding aan moeten hebben maar we reizen nog altijd licht dus dat zit er voor ons niet in. Bij een kruispunt komen we een verkeersregelaar tegen die een enorm fluorizerend geel en oversized winterpak aan heeft. Het ziet er niet uit, maar we zijn wel een beetje jaloers, zij heeft het vast een stuk warmer dan wij.
Na een lange pauze met onze warme chocolademelk, lopen we verder richting Chinatown. Er zijn vandaag niet zo veel mensen op straat (voor New Yorkse begrippen dan) en dat komt natuurlijk allemaal door het koude weer. Sacha koopt bij een lokale handelaar een paar handschoentjes voor 5 dollar, dat komt in Dublin waarschijnlijk ook nog wel van pas.
Na Chinatown komen we door Little Italy, maar daar zie je overdag maar weinig van. Het zijn voornamelijk de restaurantjes waar deze buurt om bekend is. Maar het is midden op de dag, dus ze zijn nog niet open. Via Broadway lopen we terug in de richting van ons hotel. We komen langs een outlet winkel die we op onze eerste dag ook al een keer hadden gezien en we lopen nog maar een keer naar binnen. Ze hebben daar leuke hoodies (sweaters met een muts) en Robbert kiest er een uit met “Brooklyn” erop geborduurd en Sacha met “DKNY”. Lekker warm! Daarna komen we een restaurantje tegen organisch en verse producten verkoopt. We kiezen een lekkere Panini uit en nemen een kop warme thee. Het is inmiddels al weer rond 4 uur wanneer we bij ons hotel aan komen, waar we een warme douche nemen om even goed door te warmen. Het is echt de extra dollars waard om hier een goed hotel te hebben.
Tegen 7 uur lopen we het hotel uit, we gaan eerst langs de Gap, Robbert wil de trui die hij daar gekocht heeft terug brengen (hij is blijer met zijn hoody van vandaag) en Sacha is zo tevreden over haar broek, dat ze er nog wel een wil hebben in een andere kleur. Even omruilen dus, en dat gaat daar gelukkig heel eenvoudig. Daarna lopen we via Times Square terug richting de Italiaan waar we hopen een echte pizza te scoren. Maar deze blijkt helaas dicht. We snappen er niets van. Sacha weet zich nog een Ierse pub te herinneren in de buurt van het hotel die niet te dure maaltijden serveert, dus we lopen die kant maar op. Hij is open en we lopen meteen naar binnen. Het is hier niet zo eenvoudig om op goed geluk een eettentje te vinden, dat hebben we al eerder ondervonden. De serveerster verteld dat we wel snel moeten bestellen, de keuken gaat over 10 minuten dicht, omdat het vandaag Presidentsday is. Dat verklaart waarom zoveel restaurants dicht waren: het is vandaag een feestdag. We bestellen een typisch Iers gerechtje “bangers and mash” (worstjes met aardappelpuree, jus en groente) en eten het met smaak (maar wel snel) op. Daarna keren we terug naar ons hotel en relaxen wat. De internetverbinding is er inmiddels mee opgehouden, maar we hoeven ook geen spannende dingen meer uit te zoeken. We weten hoe we morgenavond terug komen naar JFK Airport en daarvóór gaan we niet meer echt iets ondernemen. 5 Dagen New York is precies goed; lang genoeg om veel dingen te zien maar niet te lang zodat je je gaat vervelen of in herhaling vervalt.

Foto’s: staan zo snel mogelijk op

www.flickr.com/photos/robbertensacha