Dag 349 New York –Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 349 New York –Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 349 New York –Dublin

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

24 Februari 2011 | Ierland, Dublin

De vlucht die we hebben is realtief kort, slechts 5 uur en 25 minuten. In deze tijd overbruggen we ook 5 uur tijdsverschil. We komen even over half 9 aan op het vliegveld van Dublin. We kunnen direct aansluiten in de rij voor EU-paspoorten, eindelijk eens de korte rij. Helaas betekent dit ook dat we geen stempel in ons paspoort krijgen. Als we om een stempel vragen worden we verwezen naar de internationale douane-beambte. Tot nu toe hebben we van alle landen een stempel gekregen en ook hier lukt het om een stempel in ons paspoort te krijgen, alweer nummer 18. De baggage laat een behoorlijke tijd op zich wachten, maar als we de tassen eenmaal hebben staan we in een mum van tijd buiten. Gisteren in NY hebben we de Lonely Planet Ierland nog even op de kop getikt. Hadden we overigens geluk mee, de officiele prijs was 21 dollar maar bij de kassa gaf de streepjescode aan dat de prijs slechts 7 dollar was. In de reisgids hebben we gelezen dat het goed te doen is om met de bus naar het centrum te reizen dus op zoek naar vervoer. We informeren welke bus we moeten hebben bij een info-man met een knalgeel hesje. Busnummer 747 gaat richting het centrum voor € 6.- p.p. Als de bus er is krijgen we van buschauffeur te horen dat bus 16-a dichter bij onze eindbestemming stopt en nog goedkoper is. We zoeken even en vinden na een minuut of 5 de juiste halte. We hebben alleen papieren euro’s, een briefje van 10. De bus is echter alleen uitgerust met een apparaat waar exact gepast geld in moet, we dienen dus bij een onbegrijpelijk apparaat buiten een kaartje te trekken. Terwijl Sacha met het apparaat aan het stoeien is vindt de buschauffeur dat hij lang genoeg heeft gewacht en rijdt weg??? De buschauffeurs zijn hier net zo vriendelijk als in Nederland.
Gelukkig staat er nog een bus met hetzelfde nummer, na 10 minuutjes wachten vertrekken we.
Inmiddels is het tegen een uur of 11 als we het hotel, dat we hadden aangeschreven, binnenlopen. Doordat we met 5 uur tijdsverschil hebben gecommuniceerd hebben we geen reserveringsnummer ontvangen en moeten ze even zoeken naar onze gegevens. Robbert heeft maar een paar uurtjes geslapen en Sacha helemaal niet, dus de receptioniste geeft prioriteit aan het klaarmaken van onze kamer. Normaal kan je pas vanaf 12 uur de kamer in. Terwijl we wachten kunnen we gebruik maken van de faciliteiten in de ontbijtzaal waar we een warm drankje kunnen pakken.Het duurt niet lang voordat we de kamer in kunnen. We zitten er behoorlijk doorheen en besluiten na een douche even een klein tukje te doen. Tegen 3 uur worden we wakker en lopen we naar de wijk ‘Temple Bar’ veel kleine pups en gezellige restaurantjes. We lopen een rondje en gaan dan een pub binnen waar artiest live staat te zingen en zichzelf begeleid op de gitaar. We bestellen een Guiness, die beter smaakt dan verwacht, want het bier is bijna zwart. Na dat biertje verhuizen we naar het restaurant boven de pub en nemen een stevige maaltijd: Sacha gaat voor de traditionele Ierse lamsstoofpot en Robbert kiest een lamsbout op aardappelppuree met jus. Ondanks de zachte weer hier (helemaal in vergelijking met de bittere kou in New York), laten we het ons toch goed smaken. Na het eten lopen we terug naar het hotel, de 2 biertjes hakken er goed in samen met de jetlag. We kijken nog wat tv en vallen redelijk vroeg (tegen 9 uur) in slaap. Tegen een uurtje of 12 is het echter gedaan met de slaap en liggen we allebei klaarwakker in bed. Het is pas tegen 4 uur als we weer in slaap sukkelen. Fijn zo’n jetlag.

Geen foto’s vandaag.

• 24 Februari 2011 - 16:57

Lisette:

Hai luitjes,

Hopen dat jullie gauw herstellen van jullie jet-leg, en dat jullie nog heerlijk kunnen genieten in Ierland van jullie laatste momenten van jullie wereldreis.
    Groetjes Lisette