Dag 353 Dublin – Eemnes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 353 Dublin – Eemnes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 353 Dublin – Eemnes

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

28 Februari 2011 | Ierland, Dublin

De laatste dag van ons avontuur. Moe van wederom een rumoerige en onrustige nacht (Dublin is echt een feestbestemming voor veel bezoekers), doen we het rustig aan. We ontbijten bij het hotel en pakken daarna de tassen voor de laatste keer in. We checken rond 12 uur uit en lopen naar de bus die vlak bij het hotel stopt. We zien de bus met het juiste nummer (16-A) aankomen rijden en kunnen direct instappen. De rit naar het vliegveld duurt wederom een kleine 3 kwartier en voert ons door een andere buitenwijk als op de heenweg. Dit deel van Dublin doet ongezellig, kil en grijs aan, echt een buitenwijk van een grote stad.
Op het vliegveld checken we in bij een van de automaten die er staan. Werkt hetzelfde als in New York, we weten nu dus hoe het werkt. Met de boardingpassen lopen we naar de balie om onze grote rugzakken af te geven. Gisteren nog even aangegeven op de site van AirLingus dat we 2 tasssen hebben, op internet boeken is goedkoper van aan de balie betalen.
Rustig lopen we door de douane, we besluiten op het vliegveld nog een hapje te eten omdat we naar alle waarschijnlijkheid tijdens de vlucht niks krijgen. Vroeger was AirLingus een ‘gewone’ maarschappij maar sinds een paar jaar is het een budgetmaatschappij waar je dus voor je hapje en drankje dient te betalen.
Als we aan onze koffie zitten zien we op de boardingpassen dat we ons een uur hebben vergist, we waren beide uitgegaan van 14:25, maar er staat toch echt 13:25. We lopen dus snel, met de koffie in de hand, naar de gate. Om 10 over 1 is deze echter nog altijd gesloten, lichte paniek om niks.
Als we eenmaal zitten verloopt alles lekker vlot en voor de geplande tijd landen we op Schiphol. Voor het eerst sinds 11 maanden weer Nederlandse grond onder de voeten. Helaas gaat e.e.a. gepaard met een typisch Nederlands weertje. Veel regen en koud.
Onze tassen komen als een van de eerste van de band af rollen en binnen een mum van tijd staan we in de aankomsthal waar we door familie en vrienden worden ontvangen.
Terug in Eemnes is er niet zoveel veranderd, het dorpshart is nu (eindelijk) een bouwput maar verder is weinig veranderd.