Dag 352 Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 352 Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 352 Dublin

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

28 Februari 2011 | Ierland, Dublin

We hadden de wekker gezet om 10 uur, maar als die af gaat hebben we beiden nog geen zin om op te staan. Dus we draaien ons nog maar even om en worden vervolgens pas tegen half twaalf wakker. Niet verstandig, maar wel fijn om even goed bij te tanken. Wanneer we ons klaar gemaakt hebben, lopen we richting het moderne winkelgedeelte op zoek naar een lichte brunch. We vinden een tentje dat verse sapjes verkoopt en joghurt met fruit en muesli enz..
Daar hebben we wel zin in, dus we nemen plaats in het (niet zo gezellige) tentje en genieten van verse gezonde producten. Bij het afrekenen worden we door de verkoper gematst; ze hadden een soort van aanbiedig en de verkoper rekent onze bestelling voor die prijs. Voor 13 Euro hebben we dus twee verse jus d’orange, twee cappucino en twee joghurt met fruit; geen geld! We wandelen de stad nog maar een keer door en doen wat straatjes die we nog niet gezien hebben. Omdat het vandaag zaterdag is, zijn er diverse verkopers op straat van boeken en warme snacks en we komen per toeval ook terecht op een lokale markt met organisch geteelde fruit en groente. Ziet er allemaal erg goed uit. Het koffietentje waar we eergisteren hebben gezeten (Queen of tarts) is helaas afgeladen (er staat zelfs een rij buiten voor de deur) dus we lopen verder op zoek naar een aanvulling op onze lichte brunch. We komen terecht bij een brasserie boven een winkel met luxe of organische voedingswaren. Het is erg druk en ook vrij luidruchtig, maar we kunnen toch een plaatsje bemachtigen. Robbert besteld een soepje en Sacha een salade. Vooral salade met ruccola en gedroogde tomaten smaakt erg goed.
We wandelen daarna nog ruim twee uur, voordat we weer terug keren naar het hotel. Het is vandaag een stuk kouder dan de afgelopen twee dagen en we hebben alleen onze hoodies aan; we zijn aardig verkleumd als we aankomen.
Op de kamer schrijft Sacha het verslag van gisteren en die van vandaag (de één na laatste van onze reis) en Robbert kijkt naar een rugby wedstrijd tussen Engeland en Frankrijk; een nogal beladen wedstrijd zo blijkt. ’s Avonds lopen we richting het centrum en stappen we de eerste beste pub binnen voor een makkelijke hap. We bestellen allebei een sudderlap met aardappelpuree en groente en drinken daarbij een “Bulmers”; een cider van de tap in een groot glas met ijsblokjes. Een verfrissend en licht drankje, in onze ogen vooral erg geschikt voor een warme dag.
Na het diner, lopen we terug naar het hotel en brengen we de avond door met tv-kijken en wachten tot de slaap komt.

Foto’s: