Dag 344 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 344 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 344 New York

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

18 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We worden tegen half negen wakker van de buren die het toilet doorspoelen. Net als bij ons op de kamer, lijkt het wel alsof de hele toiletpot in de vloer verdwijnt, in plaats van alleen maar het water. Het maakt echt een enorme herrie. Maar je hoort ons niet klagen, want we hebben het hier goed voor elkaar. Omdat wij een vrienden-prijs hebben gekregen, besparen we minimaal 200-250 dollar per dag uit. Geen gering bedrag en als we deze mazzel niet hadden gehad, hadden we waarschijnlijk in een krot gezeten en ons bed gedeeld met fijne beestjes. Het ontbijt zit er ook bij, dus vol verwachting gaan we op zoek naar de ontbijtzaal. Het is een buffetontbijt en ziet er erg goed uit: ruime keuze uit verschillende soorten broodjes, vers fruit, yoghurt, allerlei muesli-soorten enz..
Daarna op de kamer komen we tot de ontdekking dat ons internet niet meer werkt. Balen, want we hebben voor 5 dagen tegoed gekocht. We besluiten echter eerst maar de stad te gaan verkennen en later te kijken wat we aan de verbinding kunnen doen.
We wandelen van de 38e straat naar Ground Zero via Broadway, een wandeltocht van ruim één uur. Onderweg doen we nog een bak koffie en bekijken we verschillende winkels. Bij Ground Zero lopen we tegen een ruimte aan waar men informatie verstrekt over de ontwikkelingen van het terrein en natuurlijk de vreselijke verhalen van mensen die dierbaren zijn verloren. Op de plekken waar de Twin Towers stonden worden twee vierkante watervallen gemaakt, die de meters lager de grond in verdwijnen. Het zal vast heel mooi zijn als het project klaar is. We vinden het behoorlijk indrukwekkend om op deze plek te zijn. Er wordt nu nog volop gebouwd en het hele terrein is afgezet met hekken en wordt streng bewaakt. We lopen verder richting de Hudson River waar we uitzicht hebben op Lady Liberty terwijl het zonnetje doorbreekt. Het wordt goed warm in de zon en we moeten zelfs de jas uittrekken. We lopen een stuk langs het water en zien de Amsterdam Pier liggen en zien ook een memorial waarop staat dat Nederland Manhatten in 1625 heeft verkocht aan de Britten; sukkels dat we waren! We zijn vergeten om onze OV kaarten mee te nemen, dus er zit niets anders op om het hele stuk ook weer terug te lopen. Dus we wandelen weer langs Broadway terug richting ons hotel, waar we met vermoeide benen en voeten tegen vier uur aankomen.
We proberen internet aan de gang te krijgen, maar het wil niet lukken. Robbert vindt een hotelmedewerker die wel wat van computers af weet en hij helpt ons uiteindelijk (we zijn inmiddels twee uur verder) om via een illegale weg toegang te krijgen op het internet. Hij adviseert ons om ons tegoed echter terug te vragen, want het probleem blijkt niet aan onze laptop te liggen maar aan het systeem van de provider.
Tussen 6 en 7 uur vertrekken we richting Times Square, waar we onze tijd nemen om de gekte in ons op te nemen. De vele beelschermen, taxi’s en de constante sirene’s; het is leuk om het geheel gewoon even een tijdje te bekijken.
We wandelen via (bijna) dezelfde route als gisteren terug richting het hotel en stoppen onderweg bij “thank God it’s Friday’s” voor een prijzige maar smakelijke maaltijd.
Daarna wandelen we echt terug naar het hotel, waar we het verslag schrijven en de laatste aflevering van “wie is de mol” bekijken.

Foto’s: http://www.flickr.com/photos/robbertensacha/sets/72157625959546143/