Dag 345 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu Dag 345 New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert en Sacha - WaarBenJij.nu

Dag 345 New York

Door: RobbertenSacha

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Sacha

19 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag lukt het wel om een beetje uit te slapen, het is tegen 10 uur wanneer we naar de ontbijtzaal gaan. Wederom een prima ontbijt. Wanneer we terug komen in de kamer, maken we ons snel klaar voor onze dag. Vandaag staat de Jersey Gardens outlet mall op het programma. We lopen in de ijzige koude (het is vandaag veel kouder, zeker 10 graden, dan gisteren) naar de Port Authority bus terminal en kopen twee retourtjes naar de mall. Het busstation is enorm groot (4 etages) en het is dus even zoeken waar we moeten zijn. Er staat al een bus klaar, maar deze blijkt vol. We moeten wachten op de volgende, maar die komt al 1 minuut later. Niet volgens het schema, want we zouden een kwartier moeten wachten, maar wij klagen niet.
We zoeken een plaatsje vooraan uit, kunnen we lekker meekijken met de chauffeur. De rit duurt ruim een half uur en de buschauffeur zet ons netjes af bij een van de ingangen van de enorme mall. De mall telt (zo lazen we op internet) rond de 200 winkels; voldoende om even zoet te zijn. Het aanbod valt echter wel wat tegen. Er zijn veel voor ons onbekende winkels en de bekende merken bieden een beperkt aanbod en ook niet zo goedkoop als gehoopt. Toch vinden we voor Robbert leuk geblokt overhemd (dubbelgevoerd met cappuchon) voor 10 dollar en een Levis spijkerbroek voor 20 dollar. Voor Sacha is het een stuk moeilijker om iets leuks te vinden, maar bij Calvin Klein treffen we de “jack pot” en mooie grijze leren jack afgeprijst van 479 naar 140 dollar (70% korting). Nog steeds een hoop geld, maar de kwaliteit is het waard. Blij met onze aankopen, lunchen we in de foodcourt met een gezonde, smakelijk en goedkoop wokgerecht. Na de lunch kijken we nog even naar een horloge van Timex voor Robberts vader (op aanvraag), maar we zijn niet overtuigd van het aanbod. Het is goedkoop, maar het ziet er ook erg goedkoop uit. Uiteindelijk zijn we het wel zat en hebben we alle winkels wel gezien, het is inmiddels ook al 4 uur. We pakken de bus terug en we hebben weer mazzal met het wachten, we staan nog niet bij het bushokje en de bus komt er al aan. Gelukkig maar, want de wind is snijdend en het is geen pretje om buiten te zijn.
In New York aangekomen, wandelen we via Madison Square Garden, om te informeren of er nog kaartjes zijn voor het concert van Lady Gaga van morgen. Maar helaas, deze is uitverkocht.
We wandelen terug naar het hotel en ploffen daar neer op ons bed. We proberen tegen half 8 een pizza te bestellen, maar op de een of andere manier wordt de telefoon niet opgenomen.We weten niet of het te druk is of dat de pizzeria niet meer bestaat, maar we besluien er dan toch maar weer op uit te gaan. Buiten vriest het inmiddels, wel weer even wennen na maanden van 25 graden of warmer, voorproefje voor Nederland zullen we maar denken..
We lopen eerst richting het noorden en dan terug naar het zuiden. Na een half uur blauwbekken kiezen we maar voor een klein Frans restaurantje dat er wel gezellig uit ziet. Het eten is lekker, maar niet heel erg bijzonder. De rekening valt tegen, ze tellen zomaar 10 dollar bij de prijs op voor een tip. We weten dat tippen in Amerika heel normaal is en dat de medewerkers het ook hard nodig hebben, maar 18,5% vinden we toch wel erg hoog. We tippen wel, maar kiezen er voor om niet alle 10 voorgestelde dollars te geven, maar 8. Lijkt ons ruim voldoende gezien de kwaliteit en hoeveelheid van het eten.. Vanavond gaan we wel even op internet kijken hoe het hier werkt. We lezen dat 15 % standaard is (doen we altijd al) en dat meer gegeven wordt als het uitstekend was. Ook lezen we dat voor een restaurant niet is toegestaan om de tip die je wenst al op de rekening toe te voegen.
Als we ’s avonds voor de verandering redelijk op tijd terug zijn in het hotel kijken we nog wat tv en schrijven we het verslag.
Morgen Museum of Modern Art en Central Park, althans als we niet bevriezen als we naar buiten gaan.

Geen foto’s vandaag.